شرایط خرید حمایتی زعفران از سوی دولت اعلام شد

به گزارش مهسان بلاگ، خرید حمایتی زعفران از امروز شروع خواهد شد که طی آن زعفران نگین با قیمت کیلویی 13 میلیون تومان و زعفران پوشال با قیمت کیلویی 11 میلیون تومان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

شرایط خرید حمایتی زعفران از سوی دولت اعلام شد

علی حسینی،عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران با بیان اینکه طرح خرید حمایتی زعفران طرح بسیار خوبی است و نرخ پیشنهادی دولت به واقعیت نزدیک است، گفت: بهتر بود نحوه پرداخت تغییر می کرد و کشاورزان در ابتدا 70 درصد پول خود را دریافت می کردند و 30 درصد باقی به ماه های بعد موکول می شد. زیرا کشاورزان نیازمند نقدینگی بیشتر هستند و بایستی به تقویب بنیه اقتصادی آنها توجه گردد.

وی ادامه داد: دولت باید سعی کند سراغ کشاورزان واقعی برود و از آنها خرید کند. به عبارت دیگر بایستی برای دولت تعیین گردد از افرادی خرید حمایتی صورت می گیرد که واقعا زعفرانکار هستند؛ زیرا عده ای دلال گل زعفران را با قیمت پایین از کشاورز خریداری می نمایند و زعفران را با قیمت بالا می فروشند.

عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران توضیح داد: کشاورز خرده مالک گل زعفران را می چیند، زعفران آن را جدا می نماید و سپس آن را به فروش می رساند اما کسانی که کشت انبوه زعفران دارند روزی چندین تن مازاد گل زعفران به بازار عرضه می نمایند و دلالان با قیمتهای پایین این گلها را خریداری نموده و زعفران آن را با قیمتهای بالاتر یا پایین تر به فروش می رسانند.

وی با بیان اینکه برداشت زعفران تا 15 آذرماه ادامه دارد و تا سرانجام برداشت نمی توان مقدار فراوری زعفران را پیش بینی کرد، گفت: مشکل ما در بخش زعفران عدم مدیریت درست فراوری است. برای ادامه راه نقشه نداریم و این سیاستی درستی نیست. بایستی استراتژی و سیاست گذاری فراوری وتجارت زعفران به وسیله نخبگان و افراد باتجربه و دلسوز تدوین گردد و براساس آن حرکت کنیم. نباید اینگونه باشد که هرکس زمینی را شخم بزند و زعفران بکارد. اگر با این فرایند ادامه دهیم قطعا مشکلاتمان هم بیشتر خواهد شد.

خرید حمایتی زعفران از شنبه (17 آبان) شروع خواهد شد که طی آن زعفران نگین با قیمت کیلویی 13 میلیون تومان و زعفران پوشال با قیمت کیلویی 11 میلیون تومان مورد حمایت قرار خواهد گرفت و فرآیند خرید هم به این صورت است که 30 درصد از مبلغ کل قرار داد در لحظه و 70 درصد باقی در سه ماه بعد به کشاورزان پرداخت می گردد.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 94322

به "شرایط خرید حمایتی زعفران از سوی دولت اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط خرید حمایتی زعفران از سوی دولت اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید