مرادخانی به تماشای نمایش شطرنج با ماشین قیامت نشست

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته به تماشای نمایش شطرنج با ماشین قیامت کاری از شاهین صیادی از کشور کانادا نشست.

مرادخانی به تماشای نمایش شطرنج با ماشین قیامت نشست

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته به تماشای نمایش شطرنج با ماشین قیامت کاری از شاهین صیادی از کشور کانادا نشست.

این نمایش امروز هفتم بهمن ماه نیز در دو نوبت 18 و 20:30 در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود که براساس رمان شطرنج با ماشین قیامت به نویسندگی حبیب احمدزاده است.

در دو اجرای این گروه نمایشی در سالن پنج مهر ابادان عده ای از خانواده های شهدا و جانبازان و رزمندگان حضور داشتند. در تهران نیز بازدید از موزه صلح و موزه ایران باستان از دیگر نقاط درخواستی این هنرمندان بود که در موزه صلح روایتگری جانبازان شیمیایی که حدود هشت بار قرنیه های چشمانشان بعلت عوارض این بمب ها تعویض شده بود بشدت انان را متاثر و اندوهگین کرد.

حبیب احمدزاده کتاب شطرنج با ماشین قیامت را سال 1375 می نویسد و سال 84 توسط سوره مهر منتشر می گردد. این کتاب که به انگلیسی ترجمه شده و هم اکنون در رشته زبان و ادبیات فارسی بعضی از دانشگاه های آمریکا تدریس می گردد داستان آبادان و مربوط به سه روز از محاصره این شهر توسط نیروهای عراقی است. در رمان سعی بر این شده که به گونه ای متفاوت و با نگاهی فلسفی به وقایع و رخدادهای جنگ پرداخته گردد. قهرمان این رمان دیده بان نوجوان 17 ساله ای است که به ناچار به جای دوست مجروحش راننده ماشین حمل غذا می گردد. او از این شغل اِبا دارد و سعی دارد افراد کم تری از آن باخبر شوند. وی مأمور به انجام دیده بانی برای عملیاتی می گردد که طی آن قرار است رادار عراقی موسوم به سامبلین را گمراه نمایند؛ راداری که آن را ماشین قیامت ساز می نامند. وی در طی این روزها در حین ماموریتش در شغل جدید با افراد مختلفی (از جمله یک مهندس نیمه دیوانه) آشنا می گردد و این آشنایی تحولی بزرگ را در او ایجاد می نماید.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15000

به "مرادخانی به تماشای نمایش شطرنج با ماشین قیامت نشست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرادخانی به تماشای نمایش شطرنج با ماشین قیامت نشست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید